به همت معاونت آموزشی و به صورت مجازی برگزار شد:
وبینار چالش ها و فرصت های اجرایی درس کارورزی
در جلسهای که به صورت مجازی و با حضور حداکثری دانشجو معلمان و با عنوان چالش های کارورزی و فرصت های اجرایی کارورزی برگزار گردید پس از تلاوت آیاتی چند از کلاما... مجید؛ مهدیزاده، سرپرست مدیریت امور پردیسهای استان، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین محترم و حضار گرامی، در خصوص موضوع جلسه سخنانی ایراد و بیان داشت که کارورزی کانون تربیت اخلاقی دانشجویان میتواند باشد و به این مسأله باید توجه ویژه و جدی شود.
در ادامه سمیعی، معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی سازمان مرکزی به اهمیت درس کارورزی پرداخته و کارورزی را مرکز ثقل آموزش در دانشگاه فرهنگیان دانست. علاوه بر این از کارورزی بعنوان نقطه عطف تئوری و عمل یاد کرده و عنوان شد که از تقریبا ۲۴۰۰ ساعت آموزشی در دانشگاه برای دانشجویان پیوسته، ۵۱۲ ساعت یعنی حدود ۲۰ درصد ساعات آموزشی به کارورزی اختصاص دارد. اما در بررسی های میدانی بعمل آمده آنچه در واقع انتظار میرفت محقق نشده است. امیدواریم که با برگزاری اینچنین وبینارهایی درصدد رفع چالش های موجود باشیم.
پس از آن مهمترین دغدغههای درس کارورزی از سوی اساتید حاضر در جلسه به شرح ذیل عنوان گردید:
- عدم امتیاز خاص برای معلم راهنماها
- کمبود معلم راهنما
- عدم وجود تجربه کلاس درس چند پایه در کارورزی
- ایجاد تیم اساتید کارورزی با تخصصهای مختلف
- باید مدرسه با دانشگاه هماهنگ باشد و معلمان نمیتوانند خود را با برنامههای دانشگاه فرهنگیان هماهنگ کنند.
- کارورزی بهتر است دو روز باشد، وجود ناهماهنگی بین رشته تحصیلی دانشجو با روزی که کارورزی میرود.
- کارورزی در فضای مجازی فرصتی شده است برای مهارت ایجاد تولید محتوی الکترونیکی
- عدم تناسب بین بعضی از دروس مثل روشهای تدریس در طرح درس نویسی و الگوهای کارورزی طرح درس نویسی و آنچه در مدرسه اجرا میشود.